Sabtu, 23 Mei 2015

AYAH HAJI ADDLI SULAIMAN

setelah seminggu berlalu berjalan seperti biasanya tiada yg istimewa di hari hariku selain ingin berjumpa dengan ayah setelah usai menunggu setiap hari atas kedatangan ayah menjemputku

pagi itu jam 7 pagi aku mesej ayah dan menanyakan kabarnya..

*dalam perbualan mesej

*assalamualaikum ayah selamat pagi.. ayah apa kabar??

*waalaikum salam ayah sihat .. anak ayah apa kabar??

*alhamdulillah idin sihat ayah. ayah dah sarapan ke blum.

*ayah dah sarapan sayang.. anak ayah dah sarapan blum ni dah nak g kje eh ??

*dah ayah idin dah sarapan . ye ni dah siap siap nak g kje. oh ia ayah hari ni kan hari rabu ayah nak jumpa idin tak..

*ye ke .wahhhhhh hampir lupa plak?? insya Allah ayah akan jumpa anak ayah.. tp kol 1 agak nye ye sayang mcm biasa kita jumpa kat tempat pertama berjumpa ..

*wahhhhhhh btul ke ni ayah?? nak nak nak..

*ye sayang btul ..apaapapun nnti ayah bg tau ye sbb ayah talut ada hal mustahak plak takut tak jd nnti anak ayah tertunggu tunggu plak.. kesian nnti..

*ye ayah.. idin rindu ni sangat sangat kat ayah urmmmmm.

*ye sayang ayah pun rindu juga .. sabar ye.. dah fokus kat kje tu nnti jaga kesehatan dan utamakan keselamatan ayah tak nak anak ayah kenapa napa

*baik ayah.. i love u idin sayang ayah..

*love u to anak ayah sayang anak ayah juga..dah ayah nak g kje nnti ayah mesej lg..Asaalamualaikum..

*waalaikum salam

akupun mengakhiri perbualan bersama ayah. jam sudah memasuki pukul 07:59 am pagi..dengan semangat aku melangkah untuk bekerja.dan membaca do'a

" bismillahirrahmannirrahim bismillahittawakkaltu alallah lahaulawala quataillabillahil aliyyul adzim"

ya Allah kuserahkan hidup dan matiku hanya padamu lindungilah hambamu dari segala mara bahaya sebesar dan sekecil apapun ..amin yarabbal alamin..

dengan kaki kanan kulanfkahkan terlebih dahulu dan keluar dari rumah .. setelah sampai ketempat kerja akupun mencoba fokus untuk bekerja. namun tetap jua teringat bahwa ayah akan datang menjemputku.. dan membuat kurasakan waktu beredar cukup lama kurasakan.. setelah beberapa tugas kusiapkan ..jam pun sudah pukul 10 pagi masa untuk berehat minum.. usai minum akupun melanjutkan pekerjaanku hingga siap..waktu terasa lambat berputar seakan ada yg mengganjal.. setelah jam 12 tengah hari akupun berlalu balik kerumah saat nya untuk mandi dan bersiap untuk berjumpa ayah..usai mandi akupun ganti baju ..usai semua akupun meraih telfonku dan kulihat ada 1 panggilan tak terjawab dan 1 buah sms..

setelah ku cek ternyata dari nomer ayah.. lalu kubuka mesej dari ayah dan ku baca

*assalamualaikum anak ayah ..ayah dah gerak ni kat tempat anak ayah ayah tunggu kat tempat kita berjumpa..

lalu aku segera menuju tempat itu ..tempatnya tak jauh dari area rumahku.. tampa membuang masa akupun berjalan secepat mungkin agar sampai ke tempat itu.. setelah sampai akupun duduk sambil menunggu kereta ayah datang.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar